Янцалевіч К.У.
ДУА "Дзераўнянская сярэдняя школа"
Самападрыхтоўка
Задачы: стварыць умовы для якаснага выканання дамашняга задання, прывіваць навыкі самастойнай работы, развіваць памяць, мысленне, увагу, дробную маторыку рук.
І. Арганізацыйны момант (сустрэча ў крузе)
- Для таго, каб атрымаць добрыя адзнакі за дамашнюю работу, вы павінны вельмі якасна папрацаваць: акуратна, правільна і прыгожа выканаць пісьмовую работу, старанна вывучыць вусныя заданні. Я спадзяюся ў вас усё атрымаецца.
Ці ўсё на месцы, ці ўсё ў парадку?
Кніжка, ручка, сшытак?
Праверце,калі ласка,
І пачнём заняткі.
(дзеці садзяцца за парты)
Беларуская мова
- На столах ляжаць сігнальныя карткі і памяткі (дадатак 2), як выконваць домашняе заданне па беларускай мове. Першымі дапамагатымі нам будуць нашы рукі і вочы. Давайце іх настроім на працоўны лад.
Гімнастыка для пальчыкаў і вачэй
- Успомнім пройдзены матэрыял. Дапоўніце сказы.
Прыметнік – …
Прыметнікі адказваюць на пытанні …
Прыметнік абазначае …
Прыметнік змяняецца па ….
Прыметнік спалучаецца з … .
У сказе прыметнік з’яўляецца …
Склон прыметніка можна вызначыць па склону …
- Падбярыце прыметнікі да назоўнікаў.
Лес (які?) (цёмны, сумны, пануры,зімовы , заснежаны, серабрысты).
Паветра (якое?) (цёплае, вільготнае, чыстае, свежае).
ІІІ . Самастойная работа- На выкананне практыкавання вам адводзцца 15 хвілін. Адкрыйце сшыткі, запішыце дату, “Дамашняя работа”. Звярніце ўвагу на памятку. У кого заданні выклікаюць цяжкасці звяртайцеся па дапамогу да кансультантаў. Той хто правільна і акуратна выканае работу, атрымае цікавае заданне (выхавацель сочыць за паставай дзяцей, аказвае індывідуальную дапамогу).
Самакантроль, узаемакантроль, самаацэнка.
- Самастойна праверце практыкаванне.
- Абмяняйцеся сшыткамі са сваім сябрам побач.
ІV. Заключны этап.
Гульня “Лексічная мазаіка” (пашырае поле зроку, дазваляе арганізаваць работу па развіцці мовы).
Атрыманыя словы вывешваюцца на дошку (дадатак 1).
V. Вынік самападрыхтоўкі
Лес (які?) (цёмны, сумны, пануры,зімовы , заснежаны, серабрысты).
Паветра (якое?) (цёплае, вільготнае, чыстае, свежае).
ІІІ . Самастойная работа- На выкананне практыкавання вам адводзцца 15 хвілін. Адкрыйце сшыткі, запішыце дату, “Дамашняя работа”. Звярніце ўвагу на памятку. У кого заданні выклікаюць цяжкасці звяртайцеся па дапамогу да кансультантаў. Той хто правільна і акуратна выканае работу, атрымае цікавае заданне (выхавацель сочыць за паставай дзяцей, аказвае індывідуальную дапамогу).
- Самастойна праверце практыкаванне.
- Абмяняйцеся сшыткамі са сваім сябрам побач.
ІV. Заключны этап.
Гульня “Лексічная мазаіка” (пашырае поле зроку, дазваляе арганізаваць работу па развіцці мовы).
Навучэнцы атрымліваюць карткі і запаўняюць табліцу. У пустыя клетачкі трэба ўпісаць літары, якія знаходзяцца на перакрыжаванні дзвюх лічбаў (першая лічба – па вертыкалі, другая – па гарызанталі), напрыклад:
Атрыманыя словы вывешваюцца на дошку (дадатак 1).
- Якой часцінай мовы з’яўляюцца словы? Складзіце сказ з любым з гэтых слоў. Які вынік можас зрабіць? (прыметнікі дапамагаюць зрабіць мову прыгожай)
V. Вынік самападрыхтоўкі
- МАЛАЙЦЫ! – вы вельмі старанна працавалі. Прыбіраем рабочыя месцы.
Фізкультхвілінка (15 хвілін)
Устаньце, дзеткі, усміхніцеся,
Зямлі нашай пакланіцеся
За шчаслівы дзень учарашні.
Усе да сонца падцягніцеся,
Улева, управа ніхіліцеся,
Раз прысядзьце, два прысядзьце
І за парты ціха сядзьце.
Гульня “Знайдзі сваё месца”
І. Арганізацыйны момант.
(Гімнастыка для вачэй)
Вочкі хутка паміргайце.
Нам у рабоце дапамагайце.
Мы шырока вас расплюшчым
І моцна-моцна вас заплюшчым.
ІІ. Самастойная работа
Працаваць будзем у групах:
- чытанне верша пра сябе;
- чытанне ў парах;
- чытанне ланцужком у групах.
ІІІ. Самакантроль, узаемакантроль, кантроль выхавацеля.
ІV. Вынік і рэфлексія самападрыхтоўкі.
Дамашняе заданне мне здаецца:
-карысным
-цікавым
-лёгкім
-цяжкім
-Вялікі дзякуй за работу!
МУЖНЫ
СМЕЛАЯ
АДВАЖНЫ
ХРАБРЫ
СТОЙКАЯ
БАЯВОЕ
ГЕРАІЧНЫ
АДЧАЙНЫ
ДОБЛЕСНЫ
РЫЗЫКОЎНЫ
РАШУЧЫ
БЕССМЯРОТНЫ
АСМЯЛЕЛЫ
ПАМЯТНЫ
НЕЗАБЫЎНЫ
НЕЎМІРУЧЫ
НЕЗГАСАЛЬНЫ
СЛАВУТЫЯ
ПЕРАМОЖНЫ
Зямлі нашай пакланіцеся
За шчаслівы дзень учарашні.
Усе да сонца падцягніцеся,
Улева, управа ніхіліцеся,
Раз прысядзьце, два прысядзьце
І за парты ціха сядзьце.
Гульня “Знайдзі сваё месца”
- Наступнае заданне будзем выконваць па беларускай літаратуры
І. Арганізацыйны момант.
(Гімнастыка для вачэй)
Вочкі хутка паміргайце.
Нам у рабоце дапамагайце.
Мы шырока вас расплюшчым
І моцна-моцна вас заплюшчым.
- Якое заданне па беларускай літаратуры было на дом? (выразнае чытанне верша “Зімовы лес”) З настаўнікам вы працавалі над партытурай верша. Я прачытаю вам яшчэ раз, а вы паслухайце.
- Назавіце прыметнікі, якія сустрэліся ў вершы. Якія з іх дазваляюць убачыць прыгажосць зімовага лесу? Абгрунтуйце.
ІІ. Самастойная работа
Працаваць будзем у групах:
- чытанне верша пра сябе;
- чытанне ў парах;
- чытанне ланцужком у групах.
(выхавацель сочыць за правільнай паставай дзяцей, аказвае індывідуальную дапамогу)
ІІІ. Самакантроль, узаемакантроль, кантроль выхавацеля.
У кожнай группе дзеці чытаюць верш пра сябе і кансультанту.
З кожнай групы адзін навучэнец чытае выразна верш услых, або на памяць.
ІV. Вынік і рэфлексія самападрыхтоўкі.
Мне спадабалася, як вы старанна працавалі. Працягніце сказ і патлумачце.
Дамашняе заданне мне здаецца:
-карысным
-цікавым
-лёгкім
-цяжкім
-Вялікі дзякуй за работу!
Дадатак 1
№2
СМЕЛАЯ
АДВАЖНЫ
ХРАБРЫ
СТОЙКАЯ
БАЯВОЕ
ГЕРАІЧНЫ
АДЧАЙНЫ
ДОБЛЕСНЫ
РЫЗЫКОЎНЫ
РАШУЧЫ
БЕССМЯРОТНЫ
АСМЯЛЕЛЫ
ПАМЯТНЫ
НЕЗАБЫЎНЫ
НЕЎМІРУЧЫ
НЕЗГАСАЛЬНЫ
СЛАВУТЫЯ
ПЕРАМОЖНЫ
Дадатак 2
Комментариев нет:
Отправить комментарий